13 i 14 de març: Sortida a Lloret de Mar i centre neuràlgic a Girona
El Rally Costa Brava FIA prepara una 63 edició que obrirà el calendari europeu
De nou com a prova que obre el Campionat d’Europa FIA de Ral.lis Històrics, la 63 edició del Rally Costa Brava torna als seus orígens, els de l’època daurada dels
ral.lis quan el Costa Brava, el més antic d’Espanya, era la primera prova realment important de l’europeu de l’especialitat.
La cita de 2015 tindrà lloc els dies 13 i 14 de març, amb sortida oficial a Lloret de Mar i cor de la prova, com en els últims anys, a Girona. En la 63 edició, el Rally Costa Brava també és puntuable per al Trofeu europeu de Regularitat, per la qual cosa és una de les poques proves continentals que combina velocitat amb regularitat en carretera tancada per a clàssics.
Organitzat per RallyClassics, la cita també és puntuable per al Campionat d’Espanya de Ral.lis per a Vehicles Històrics, en les seves variants de Velocitat i Regularitat, així com per a la Copa Catalana de Regularitat, per la qual cosa s’espera, com és habitual, una inscripció molt alta. Igual que fa dotze mesos, el Rally Costa Brava repeteix ubicació en el mes de març, amb un format de cursa similar al de l’última edició.
La Devesa, un oasi enmig del recorregut
Després de passar les verificacions administratives a l’Hotel Gran Ultonia de Girona, el Pavelló Municipal de Girona-Fontajau acollirà aquest mateix matí del dia 13 les verificacions tècniques (de 9 a 14 hores). Una vegada fetes, els vehicles es traslladaran a Lloret de Mar, on romandran en règim de parc tancat fins a la cerimònia de sortida, a les 17 hores, des del podi instal.lat al Passeig Marítim.
El primer dia, el ral·li constarà de dues passades als trams ‘Els Àngels’ (15,10 km) i ‘Santa Pellaia’ (11,82 km). El final d’aquest es preveu a partir de les 22.30 hores a l’aparcament La Copa, en un extrem de la Devesa, el parc urbà més gran de Catalunya situat entre els rius Ter, Onyar i Güell, i autèntic oasi per a la competició, donat que acollirà totes les parades de la cursa a la ciutat.
Un segon dia molt selectiu
El dissabte dia 14 començarà a les 9 hores i constarà d’un recorregut a tres dels trams més característics del Costa Brava: ‘Osor’ (12,17 km, tres passades), ‘Espinelves-Collsaplana’ (23,02 km, dues passades) i ‘Cladells’ (14,13 km, tres passades), amb assistències intermitges al final de cada bucle a la Devesa. El final de ral.li està previst a partir de les 19.30 hores al parc tancat de La Copa, amb repartiment oficial de premis a partir de les 22.30 hores.
Molta expectació entre els pilots i equips
RallyClassics està rebent un flux d’inscripcions que fa pensar que de nou es viurà una edició de gran èxit. Els principals especialistes europeus, espanyols i catalans de la velocitat i la regularitat estaran a Girona. La seva puntuabilitat, prestigi, bellesa de paratges i singularitat tècnica dels trams fan que ningú que aspiri a un bon lloc en els respectius campionats es vulgui perdre la cita.
De moment, diferents pilots nacionals i internacionals ja han confirmat la seva inscripció, i destaca d’aquests últims el japonès Kenjiro Shinozuka, famós per les seves victòries al WRC i al París-Dakar, que participarà dins de l’apartat Regularitat FIA al volant d’un dels dos vehicles del projecte “Team GO”, de la Universitat de Tòquio. Un equip de 20 estudiants es desplaçaran des de Japó i estaran tota la setmana a Girona per preparar aquesta participació, amb base a la seu de Garatge Internacional.
Com a conseqüència d’això, el web informatiu de RallyClassics (www.rallyclassics.org / www.rallycostabrava.com) pot consultar-se també en japonès, idioma que s’afegeix al català, castellà, anglès, alemany i francès, en atendre sempre a la internacionalitat de la nombrosa delegació inscrita en cada edició.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada